چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: به حول و قوه الهی حرکت تکاملی و رو به رشد انقلاب اسلامی، توقف‌ناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابراز داشت: وقتی انقلاب اسلامی ملت ایران در صبحگاه ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ به پیروزی رسید، کم نبودند خرده‌گیرانی که در برابر درخشندگی این نور الهی در سرزمین ایران اسلامی چشمان خود را فرو بستند و از برابر آن همه شکوه و جلال و عظمت، غیرمنصفانه گذشتند.

وی افزود: در همان ایام برخی از آنان نومیدانه و عده‌ای با امیدهای واهی، منکر تداوم این درخشندگی شدند؛ اگر در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در باور خوش‌باوران معاند نظام و انقلاب اسلامی، عمر این انقلاب و نظام سیاسی برخاسته از آن بسیار کوتاه و عملکرد آن ناموفق می‌نمود، اما در شرایط کنونی اکثریت ایشان به ناچار پذیرفته و در برابر این واقعیت انکارناپذیر سر تسلیم فرود آورده‌اند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه همچنین گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم معاندان و بدخواهان، دارای پشتوانه مردمی و از استواری و ثباتی انکار ناپذیر برخوردار است و برکات چشم‌گیر نظام و انقلاب در طول چهار دهه از عمر با برکت آن، سند غرورانگیزی است که انکار یا بی‌توجهی به آن، ناسپاسی در برابر این نعمت بزرگ الهی است.

وی با اشاره به این که تبلیغات گسترده و نابهنجار دشمنان ملت مسلمان ایران برای کم فروغ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی، البته چندان هم دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: مسلم است که از دشمن جز دشمنی و خیانت انتظار نمی‌رود، اما سؤال اصلی این‌جا است که آیا دوستان نظام در برابر این همه هجمه تبلیغاتی دشمن و مقابله با آن به وظیفه انقلابی خود به خوبی عمل کرده‌اند؟ آیا تلاش قابل انتظاری نشان داده و برای خنثی نمودن تبلیغات بدخواهان تمهیدات کافی اندیشیده‌اند!؟

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: متاسفانه باید اعتراف کنیم اقدامات انجام شده در این راه در مقایسه با هجمه تبلیغاتی و انبوه دروغ پراکنی، خیانت و نیرنگ دشمنان این ملت، ناکافی است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تبیین برکات انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره اظهار داشت: برپایه آموزه های دینی، آشکار نمودن نعمت‌های الهی و در معرض دید بندگان دیگر قرار دادن، نخستین گام برای انجام شکر خداوند و تعظیم در برابر خالق هستی است. پیروزی انقلاب اسلامی به حق یکی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی برای ملت مسلمان ایران است، لذا بیان افتخارات و برکات پایان ناپذیر آن علاوه بر این که به عنوان سپاسگزاری در برابر این نعمت بزرگ ضرورت دارد، پیروزی‌ها و موفقیت‌های بیش‌تر را در ادامه این مسیر تضمین خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده افزود: از سوی دیگر، تبیین نتایج و برکات انقلاب موجب دلگرمی دوستداران داخلی و خارجی و برقراری اتحاد و انسجام اسلامی است.

وی همچنین تاکید کرد: بی شک تبیین دستاوردها مهم‌ترین کاری است که می‌توان در راه اطلاع‌رسانی به دوستان و دشمنان این نظام انجام داد، چه آن که اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، دوستان را به ادامه دادن مسیر دلگرم‌تر و دشمنان را از دشمنی‌های بیش‌تر ناامیدتر خواهد ساخت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در خاتمه بیان داشت: تبیین و معرفی تحولات صورت گرفته در سایه انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ضمن هموار ساختن مسیر انقلاب، باعث سرعت گرفتن حرکت رو به پیشرفت و تعالی ملت و نظام اسلامی ایران به عنوان الگو و سرمشق ملت‌های مسلمان و مستضعفان عالم می‌شود؛ سرمشقی که می‌تواند مستضعفان مظلوم و تحت سیطره استکبار جهانی را با آگاهی و بصیرت متحد ساخته و زمینه ظهور منجی عدالت‌گستر هستی را در سرتاسر عالم فراهم سازد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha